Aquest concert es basa en la forma barroca “Sonata da camera” i posa de relleu l’evolució i l’ús del terme per part dels compositors de l’època barroca entre els segles XVII i XVIII. Ple de contrastos, el gest barroc i la retòrica és present en tot el discurs musical del concert.
La proposta presenta el violoncel barroc i la viola de gamba en forma de veus solistes dialogants, posant de manifest la seva condició d’instruments coetanis en l’època. La interpretació estarà basada en criteris històrics, on la improvisació i l’ornamentació barroca sorgeixen de la inspiració dels intèrprets.
A. Corelli (1653-1713)
Sonata da camera en mi menor, op. 2, núm. 4
1. Preludio. Adagio – 4. Allemanda. Presto – 3. Grave. Adagio – 4. Giga. Allegro
L. Marenzio (1553-1599)
Villanella
B. Marini (1594-1663)
Sonata per due Violini, op. 22
G. Frescobaldi (1583-1643)
Canzona XXIV a 3 due bassi e canto, detta La Noblie
D. Ortiz (1510-1570)
Recercada (Tratado de glosas)
E. F. Dall'abaco (1675-1742)
Sonata en la menor, op. 3, núm. 9
1. Largo – 2. Allegro mà non presto – 3. Adagio – 4. Allegro
T. A. Vitali (1663 - 1745)
Ciacona en Re M
A. Vivaldi (1678-1741)
Sonata per violoncel en La m
1. Largo – 2. Allegro poco
J. S. Bach/A. Vivaldi
Larghetto del Concert BWV 972 en Re Major
A. Corelli
Sonata da camera en Re M, op. 4, núm. 4
1. Grave. Preludio – 2. Corrente.Allegro – 3. Adagio – 4. Giga. Allegro
ENSEMBLE EXCLAMATIO:
Oleguer Aymamí, violoncel
Pau Marcos, viola de gamba
Xavier Puertas, violone
Mireia Ruiz, clavicèmbal
ASSOCIACIÓ MÚSICA ALS MASOS - info@musicamasos.cat - 691 142 701
Esta página web ha sido creada con Jimdo. ¡Regístrate ahora gratis en https://es.jimdo.com!