Divendres 20 de juliol, 20h (Ventós, Olot)
El programa “De París a Venècia” contraposa dues ciutats que van tenir un paper molt important en la història de la música entre el segle XVII i inicis del XVIII i que són claus per entendre l’evolució del llenguatge barroc. A través del so del clavicèmbal, farem un recorregut que ens permetrà sentir dues maneres molt diferents d’entendre la música. Començarem a la cort de Versailles, representada per F. Couperin, G. le Roux i J. Duphly, que ens presenta un llenguatge refinat i d’expressivitat continguda i subtil, amb un estil molt ornamentat i marcat per l’estètica de la cort del rei Lluís XIV. I acabarem a Itàlia amb les obres de B. Marcello i les transcripcions que J. S. Bach va fer d’A. Vivaldi, que ens ens transportaran a un univers sonor més brillant i extrovertit, on la melodia esdevé l’element fonamental en la construcció d’un discurs musical que prové de la tradició operística.
Louis Couperin (1626-1661)
Suite en Do Major
1.Allemande Le Moutier de J. C. Chambonnières 2.Courante 3.Sarabande 4.Chaconne
François Couperin (1668-1733)
Second livre de pièces de clavecin. Sixiême ordre.
1.Les Moissonneurs 2.Les langueurs-tendres 3.La Bersan 4.Les baricades mistérieuses
Gaspard Le Roux (1660-1707)
Suite núm. 7 en Sol menor
Sarabanda amb variacions
Benedetto Marcello (1686-1739)
Sonata núm. 3 en Do M
1.Andante 2.Allegro
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concert per a violí en Re M RV 230, transcripció de J. S. Bach BWV 972
2.Larghetto
Benedetto Marcello
Sonata núm. 11 en Re M
1.Largo ma vivace 2.Allegro 3.Presto 4.Prestissimo
Mireia Ruiz, clavicèmbal
ASSOCIACIÓ MÚSICA ALS MASOS - info@musicamasos.cat - 691 142 701
Esta página web ha sido creada con Jimdo. ¡Regístrate ahora gratis en https://es.jimdo.com!