La cantata és una forma musical que va sorgir a Itàlia poc després del 1600 i que en poc temps es va estendre exitosament per tota Europa. L’expressió musical dels afectes humans havia culminat amb la creació de l’òpera i també amb totes les formes que en van derivar, com la cantata profana. Què son les cantates de cambra sinó petites escenes operístiques, concebudes per a un dispositiu interpretatiu més reduït i més fàcilment ubicable en espais no teatrals? Mentre les cantates arribaven a ciutats amb gran tradició operística com Venècia de la mà de compositors com Vivaldi o Albinoni, Händel s’emportava a Londres els models que havia conegut al sud d’Itàlia, on fins i tot la música instrumental reflecteix la petjada del llenguatge dramàtic teatral del moment.
A. Vivaldi (1678-1741)
Cantata "All'ombra di sospetto" per a soprano, flauta de bec i baix continu
Recitatiu "All'ombra di sospetto" - Ària "Avezzo non è il core" - Recitatiu "Oh quanti amanti" - Ària "Mentiti contenti"
G. F. Händel (1685-1759)
Cantata "Quel fior che all'alba ride" per a soprano i baix continu
Larghetto "Quel fior che all'alba ride" - Andante "l'ocaso ha nell'aurora"
B. Pasquini (1637-1710)
Partite sopra l'Aria della Folia per a clave sol
G. F. Händel (1685-1759)
Cantata "Pensieri notturni di Filli" per a soprano, flauta de bec i baix continu
Recitatiu "Nel dolce de'll oblio" - Ària "Giacchè il sonno a lei dipinge" - Recitatiu "Cosi fida ella vive"- Ària "Ha l'inganno il suo diletto"
F. Mancini (1672-1737)
Sonata núm. 4 en la menor per a flauta de bec i baix continu
Spirituoso - Allegro - Largo - Allegro spiccato
T. Albinoni (1671-1651)
Cantata "Lontananza crudel" per a soprano i baix continu
Recitatiu "Lontananza crudel" - Ària "Lontananza crudel" - Recitatiu "Irene Amata" - Ària "Pianger lungi"
G. F. Händel (1685-1759)
Allemanda de la Suite en re menor per a clave sol
A. Scarlatti (1660-1725)
Cantata "Ardo è ver" per a soprano, flauta de bec i baix continu
Ària "Ardo è ver" - Recitatiu "t'amo, sí" - Ària "Quel vento che d'intorno scherzando"
Susanna Puig, soprano
TRIO BARROC DEL CAFÈ
Joan Vives, flauta de bec
Daniel Regincós, violoncel barroc
Mireia Ruiz, clavicèmbal
Esta página web ha sido creada con Jimdo. ¡Regístrate ahora gratis en https://es.jimdo.com!