DE PARÍS A VENÈCIA

Divendres 20 de juliol, 20h (Ventós, Olot)


 El programa “De París a Venècia” contraposa dues ciutats que van tenir un paper molt important en la història de la música entre el segle XVII i inicis del XVIII i que són claus per entendre l’evolució del llenguatge barroc. A través del so del clavicèmbal, farem un recorregut que ens permetrà sentir dues maneres molt diferents d’entendre la música. Començarem a la cort de Versailles, representada per F. Couperin, G. le Roux i J. Duphly, que ens presenta un llenguatge refinat i d’expressivitat continguda i subtil, amb un estil molt ornamentat i marcat per l’estètica de la cort del rei Lluís XIV. I acabarem a Itàlia amb les obres de B. Marcello i les transcripcions que J. S. Bach va fer d’A. Vivaldi, que ens ens transportaran a un univers sonor més brillant i extrovertit, on la melodia esdevé l’element fonamental en la construcció d’un discurs musical que prové de la tradició operística.

el repertori:

 

Louis Couperin (1626-1661)

Suite en Do Major

1.Allemande Le Moutier de J. C. Chambonnières 2.Courante 3.Sarabande 4.Chaconne

 

François Couperin (1668-1733)

Second livre de pièces de clavecin. Sixiême ordre.

1.Les Moissonneurs 2.Les langueurs-tendres 3.La Bersan 4.Les baricades mistérieuses

 

Gaspard Le Roux (1660-1707)

Suite núm. 7 en Sol menor

Sarabanda amb variacions

 

Benedetto Marcello (1686-1739)

Sonata núm. 3 en Do M

1.Andante 2.Allegro

 

Antonio Vivaldi (1678-1741)

Concert per a violí en Re M RV 230, transcripció de J. S. Bach BWV 972

2.Larghetto

 

Benedetto Marcello

Sonata núm. 11 en Re M

1.Largo ma vivace 2.Allegro 3.Presto 4.Prestissimo

els músics:

Mireia Ruiz, clavicèmbal